måndag 22 december 2014

Reflektioner

Är jag mindre värd för att hårda ord påverkar mig?

Är jag mindre värd för att jag inte är rik?

Är jag mindre värd när jag gråter mig till sömns?

Är jag mindre värd för att jag konstant tänker på människor?

Är jag mindre värd för att jag tycker att kreativitet är viktigare än pengar?

Är jag mindre värd för att jag inte kan dölja mina känslor?

Är jag mindre värd för att utseende inte styr mig?

Är jag mindre värd för att jag säger att jag älskar med hjärtat i halsgropen?

Är jag mindre värd för att det gör ont när jag ser smärta?

Är jag mindre värd för att jag inte nöjer mig med folk utan väljer dem?

Är jag mindre värd för att jag är svag?

Är jag mindre värd för att jag skjuter upp saker?

Är jag mindre värd för att pengar inte är mitt mål?

Är jag mindre värd för att jag tror på drömmar?

Är jag mindre värd för att jag inte vet hur jag vill att min framtid ska se ut?

Är jag mindre värd för att jag vill ägna mitt liv åt att hjälpa människor?

Är jag mindre värd för att jag inte är en robot?

Är jag mindre värd för att tekniken skrämmer mig?



Är jag mindre värd för att jag inte tycker som du?

Jag är mindre värd för att jag inte är du.


- Isabella Hansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar