lördag 24 maj 2014

Darkness-no parents

Intern humor ovan. Onödigt egentligen. aja.

Jag har fått ett jobb, sa jag det? höhö. Jag jobbar på ett LSS-boende i Malmö och har inte varit där mer än två veckor, men det känns bra, väldigt bra. Har superbra kollegor som alla är så hjälpfulla och snälla.
Aldrig tidigare har jag känt på ett jobb att jag kan ta tid på mig att lära mig. Utan det ska annars gärna gå snabbt, gärna första veckan, gärna första dagen. Men så är det ju också när man jobbar inom detta område, man måste ta det varsamt och känna sig fram. Man kan inte bara läsa lite ord nedskrivna på ett papper och sedan tro att man ska kunna allting. Nej nej.
Förra veckan fick jag jobba hela sex dagar. Det var kul och mycket och igår jobbade jag mitt första tolvtimmarspass - lärde mig att tricket är att aldrig kolla på klockan - förutom då det är nödvändigt. Det gick bra och det var inte så tufft som jag trodde, kändes bra!

Jag är annars ledig i två-fyra dagar nu, vet inte riktigt om jag blir inringd, och det är jätteskönt! Så vi besökte Jakriborg idag - bor jättenära. Har varit där en gång innan för längesedan , och det var lika fint nu också, kunde dock inte undra hur man står ut.. Underbart lugnt och mysigt, men alldeles för lugnt och mysigt, skulle nog klättra på väggarna efter en vecka, finns ingenting att göra.. Men söker man lugnet så är det verkligen lugnet själv.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar