lördag 5 april 2014

Den bästa sortens lista - en matlista!

Vad åt du senast: spiciga räknudlar med lite för mycket soya, såå gott!

Den sista måltiden om du fick välja: skaldjursbuffe, innehållandes räkor, humror, kräftor, krabbor, musslor, och bläckfisk, åt vinbergsnäckor för ett tag sedan med och det är såå gott, vanliga sniglar är också mums, så det får gärna vara med! 

Bästa matstaden: hittills skulle jag säga Aten, det är helt i min smak och så himla varierande och bra alternativ! En skaldjursmiddag för mindre än 100 kronor, jag menar!

Bästa restaurangmåltiden: kan ha varit i en stad vid havet i Aten, räkor i tomatsås med feta, grillad bläckfisk och friterad bläckfisk, plus någon form av fisk - 4 fat med det bästa jag vet och den bästa killen jag vet. Var också väldigt förjust i sniglar i tomatsås vid en annan restaurang i samma stad, vi snackar massor med sniglar för billiga pengen. Kommer också ihåg en hummersås med bläckfiskpasta i Malmö som fick mig att smälta som 16åring. Annars skaldjursplatå på Sturehof, alltså, åååh. Och chai dong i Ängelholm har underbar mongolisk buffe med perfekt bläckfisk. Ja jag kan inte välja uppenbarligen! haha.



Bästa snackset: chips..

Vad orsakade förra bakfyllan: hm den kommer jag inte ens ihåg.. just det, på fest hos Lina, det var inte kul alls..

Mat du älskar att ha hemma: svamp, ägg, äggnudlar, avokado.

Vad blir det till middag: pasta med svamp och kyckling-röra, + broccoli på det.

Mat du hatar: palsternacka och köttskivor med mycket fett.. oliver och tomater.

Om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv: något chokladigt, eller grekisk 2procentig yoghurt med honung, för det är briljant och asenkelt, och man kan bara inte tröttna. - Lätt att jag är sponsrad av greken.

Typiskt skollunch: äcklig genomskinlig grönsaksoppa eller.. köttfärslimpa med kål.

Vad är det knäppaste i din kyl: tobak!

Och vad har du i grönsakslådan: lök, svamp, broccoli

Och ost: Gouda

Bästa stället att handla mat: marknad hade varit underbart, annars gillar jag ICA alltid, och city gross vid nova.

Mat som du önskar du vore allergisk mot: alltså för min hälsas skull hade det varit nödvändigt att vara allergisk mot chips.

Vem får äta från din tallrik: någon som inte slickar på fingrarna och sedan gräver igen. blä.

Stulen rakt av från vår alla Beijer!

1 kommentar: