måndag 24 februari 2014

Igen

Ett litet blogginläg kommer lastat.

Tja jag sa ju att jag skulle komma med en update när något klarnat till lite. Och ja en sak har ju faktiskt klarnat till och det är att jag har fått ett jobb under mars månad, det är inte hej jag har blivit miljonär men det är i alla fall ett steg på vägen till något!
Jag vet att förra inlägget var ganska deppigt men saker och ting är kanske lite ljusare nu, mycket handlar ju också om perspektiv och attityd, och den gången kändes det som att allt bara var åt helvete. Men mycket kan lösas med dedikation, samtal, frågor och lite hopp. Så förhoppningsvis ska detta lilla jobb leda mig till mer och sedan förhoppningsvis en stadig grund för oss båda.
Jag har inte mycket mer att säga er, det är så skönt att våren är på väg, eller kanske till och med är här? Och känslorna spirar som vanligt, ju mer ljus desto mer inspiration och desto mer trånande efter det här kreativa. Jag tänkte ta tag i konsten på riktigt snart, jag har bestämt mig för att det är dags att våga, jag har en ide på hur det ska gå till, och vissa saker ska ske i små etapper, för att peppa upp mig själv och sedan ha mod nog att gå ännu längre. Ska försöka dela med mig så mycket jag kan här av det hela!

Jag känner också att jag vill fotografera mer, lite konstiga saker, poppiga, men också mörka och utelämnande, nej jag är ingen fotograf, men tycker att det är kul och ibland är det också väldigt kul när man skapar något själv oavsett om man är bra på det eller inte, det är kul att prova, att hitta ännu en nyans av sig själv. Och det är ju lite komiskt med tanke på att det jag har är en digitalkamera som inte är känd för sin kvalitet, och en iphonekamera som jag förlitar mig väldigt mycket på nuförtiden, och jag känner på något vis att får jag till en bra bild med den är det inte min förtjänst, det har ingenting med mitt konstnärliga öga att göra, utan det är kameran eller något filter.  Men vi får se, sålänge kan jag bara erbjuda de från iphonen.

Här är lite bilder från min senaste vecka – 14 dagar, fint väder med fin trädbild, vårskugga, en helg med Gabriel, avokado och lax, tortilliapizza och kladdkaka, stilren interiör, en god klubba som jag tyckte såg kul ut framför ljus skärm, en svan i en liten sjön nära oss, mumsmat, , selfies en sötdag och gratis tårta från maxi pga nyinflyttade, yey!









 

 
 



 
Schneider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar