tisdag 17 juni 2014

Number 45

Så detta är ju faktiskt en blogg om lite allt möjligt, mycket om sådant jag tycker är kul.
Och det är kul att shoppa, speciellt på en söndagsloppis packad med folk i Malmö.
Jag älskar att handla second hand för att det är billigt och ger oss mindre rika chans att också vara fina och fynda bland märken, plaggen kan vara hur gamla eller nya som helst - alltså mer unika än dem på Gina tricot som alla fjorton åringar går runt i, och just det faktum att man tar tillvara på sakerna. Jag avskyr att höra om när folk bara kastar sina gamla kläder och saker utan att reflektera över hur mycket en annan person hade kunnat ge för de sakerna. Hur mycket en annan person behöver dem! Det kan vara din chans att göra något bra för någon annan, skänk dem!

Fast.
Jag och min syster och min mamma har tagit fasta på detta och våra kläder har nu nått början av krettsloppet x antal gånger oss emellan haha. Så man kan ju också gå till överdrift.



 
45 spänn betalade jag för detta. Förra gången jag second handade slutade det på samma. Jag kanske ska låta denna summa leda mig i framtiden. Får aldrig handla för mer än 45 kronor åt gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar