onsdag 31 oktober 2012

Brave

Var på bio med yngsta brodern i Laholm idag, snacka om öde. Jag och 13 andra gäster, varav 90 procent var under 10 år, jag tror jag var den enda som skrattade i salongen (I den åldern fattar man ju inte skämten ändå). Men åh. Man kan ju inte annat än att bli kär i denna film; prinsessan med det underbara håret som jag känner igen mig i som fan, hennes underbart roliga, sköna (och korkade) pappa. hennes överbeskyddade mamma. För er som inte vet handlar den först och främst om prinsessan Merida som vill bli bågskytt, men modern vill att hon ska likt alla andra prinsessor hitta sin prins och gifta sig genom ett anordnat spel om hennes hand. Merida blir förtvivlad då hon är allt som en prinsessa inte är, och revolterar på ett oväntat sätt. Mer orkar jag inte skriva just nu haha, jag är ingen recensent, KOLLA DEN! Imorgon, när som helst, men se den! 


Mitt hår börjar bli långt! Sing halleluja!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar