lördag 27 oktober 2012

Turåtta

Kommer ni ihåg POG? Det hoppas jag ni gör. Som det 90tals barn jag är så älskade jag detta spel och var säkert aktiv under flera år precis som alla andra i mellanstadiet. Jag kommer än ihåg känslan av att vinna dessa hårdpappsbitar med olika tryck på, eller att spela mot de äldre killarna om plast eller järnslagarna och känslan som fyllde en de fåtal gånger man lyckades.

Jag hade det lite svårt att släppa att ingen håller på med detta längre, och att skulle jag fråga någon hade personen avlägsnat sig snabbt ifrån mig. Så för några dagar sedan hittade jag denna kassen fylld av dem. Och för att inte helt slita mig från dem så samlade jag några stycken och gjorde ett örhänge! Så på så vis får detta minne finnas kvar i mitt liv.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar