måndag 24 mars 2014

Hbg

God morgon!
Jag har börjat vänja mig vid det där att gå upp tidigt, under helgen har jag vaknat 8-9 och det har verkligen varit perfekt, kanske inte kan instämmas av Aris som vittnar en sovande Isabella var gång det vankas filmtime.. men ändå!

Idag står inte många knop på listan, utan som vanligt ska jag söka lite jobb, jag har hittat ett som jag är livrädd för att söka då det är så fint! Sedan äta mumsmat och få lite gjort här hemma, ungefär det man gör på söndagar, fast nu på en måndag istället.

Helgen var mysig förresten, vi bestämde oss för att åka en sväng till Helsingborg i lördags där siktet var inställt på Ebbas fik, vilket var packat tyvärr, och någon form av middag.




Efter ett rundtur hittade vi café Annorledes vilket var lite som Ebbas fast modernare. Second hand/retro inredning men mycket mer avskalat i naturligare färger, väldigt mysigt ställe! Och Aris har rätt, varför är det så ovanligt att ha bakgrundsmusik på caféer?



Sedan gick vi till Ichiban för middag (japanskt med inslag av svenska rätter, typ plankor) där jag varit några vändor förut, lite dyrt men gott! Där tog jag inga bilder pga ointressant. Min sushiabstinens fick sig en käng i alla fall!

Babai

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar