torsdag 12 april 2012

Åh igen

Ja just det, jag var ju en runda i Edhinburg. Jäkligt bra var det. Mitt resesällskap var sådär men det gjorde ingenting. Vi började med en 9timmar lång busstur. Det sög. Som tur var var det över natten så man kunde sova iallafal lite. Ankomsten var vid 09.00 på morgonen, drog hem till han vi skulle sova hos ganska snabbt. Han var supertrevlig! Drog och åt lunch med han, sedan en 3 timmar lång guidetur som var väldigt bra! Edhingburg är en så fin stad med ett väldigt lugnt, massor med gamla fina byggnader och trevlig atmosfär. Därefter köpte vi med oss dricka till "förfesten" och en romflaska till killen som tack för att vi fick stanna. Lagade pasta, hans kompis kom, han var fin. Vi hade mycket trevligt vårt gäng, en tjej blev lite för packad så hon fick ta det lugnt senare. Vi drog ut, hade kul. Vi drog hem, sov. Dagen efter gick vi och gjorde det vi ville, så vi splittrade oss, jag kollade skottlands nationalmuseum, loved it! Därefter kollade jag i affärer, sedan möttes vi igen och åt middag med killen. Provade skottlands nationalrätt, haggis, leftovers som är över när man tagit ur köttet från lammet, så typ lever och grejs. Låter vidrigt jag vet, men det var faktiskt gott! Tog en drink med han, sa hejdå. Drog hem med bussen, 9 timmar igen.

Det var en jäkligt snabbt sammanfattning av helgen, den var så bra så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar