torsdag 26 april 2012

Det känns lite som att jag är skyldig att uppdatera om hur det har varit de senaste dagarna, framförallt hur det har varit att komma hem!

Vart börjar jag?
Jo, jag hade en otroligt bra sista helg. Fredagen kom den nya au-pairen, därefter åt vi indisk takeaway, gott! Bowling och maskinspelande stod sedan på menyn med några vänner. Jag vann av tjejerna och fick en kortlek med engelsk tema! Höhö



Dagen efter blev en heldag med flera vänner med, först en matmarknad, lunch på restaurang, sedan musikal (Fantomen på operan med Peter Jöback i huvudrollen) svinbra som gången innan men Jöback drog ner det lite, tycker inte att hans röst är passande och därmed övertygar han inte som "The phantom" och därefter hängde vi på trafalgar square, dagen till ära var det St Georges day och det var ett liveband som spelade och det hade lagst till konstgräs framför scenen, fullt med folk som drack och solade, riktig festivalkänsla! Efter detta tog jag och en vän en rickshaw för första gången, killen som skjutsade oss sade sig var en Ny Zeeländare, killens engelska var inte övertygande så vi trodde inte på honom. Rickshawturen var för underbar haha, killen tog världens turnar så man flög fram och tillbaka, stannade sedan framför london eye, magiskt! Kollade sedan fotboll, real madrid mot chelsea? Jag och christianne somnade nästan i sofforna, de andra hängde med på trötthetståget senare också så vi drog hem ganska tidigt, haha. Fin dag!

Mario, Benni,  Simone, Justyna, Marionette och jag!







Trötta... hahaha fyfan

Söndagen bjöd jag folk med mig på Publunch i Romford, blev så glad att de alla dök upp och hade en jättemysig lunch/middag med dem, + Mac som inte syns på bild.
Därefter spelade vi biljard, Danny ägde sönder oss alla som precis som i fredags.

Från vänster: Clara, Benni, jag, Christianne, Danny, Mario, Justyna och Ryan.


Detta var också dagen jag sa hejdå till de flesta, skitjobbigt var det.. Höll mig från att gråta dock haha, sparades till senare..

Dagen efter sade jag hejdå till Christianne och sedan Christina på kvällen.. Blev till slut van av att säga hejdå så det gjorde inte lika ont. Fick ett fint litet kort med en personlig text från Christina, samt flygsnacks från Christianne haha, så jäkla söta!

I måndags lagade min värdmamma en kycklingcurry med Roti (Indiskt bröd) åt mig som jag hade fått önska, gott som fan! Fixade också röven av mig då så jäkla mycket saker skulle fixas, fy vilken utmattande dag det var!
Tisdagen åkte vi på restaurang, Kinarestaurang, alla beställde 3 rätters. Jag tog friterade krabbklor med sweetchillisås och sallad. Huvudrätten blev räkor och bläckfisk i en sås med glasnudlar och grönsaker, jäklar så gott! Efterätt blev en glass i form av en tryffel, malda hasselnötter utanpå och choklad och fruktglass inuti, mumma! Därefter fick jag lite presenter, en mapp och ett anteckningsblock med engelska flaggan på, 2 gummiarmband med texten Gb team och nyckelringar med samma text inför os. plus en börs/neccesärgrej, ganska rälig, men skulle vara typiskt engelsk med bulldogen på ehm.. Samt två kort, en med en jäkla katt på, typiskt mig liksom..
Aja. det var en jättebra kväll iallafall. Panik under morgonen dock då jag vägde väskan, 19 kilo... 15 var gränsen på flyget, PANIC AT THE DISCO! Tömde den på så mycket, snyft.. men grejerna är sådant jag ändå inte kommer sakna, plus att den nya aupairen fick en helt ny garderob hahaha. Aja, jag kom hem iallafall. Sade hejdå till alla på morgonen, jättejobbigt...

Kom hem smidigt och bra, hade en mysig dag med familjen och somnade med ett leende på läpparna! Idag har jag haft fullt upp och grejat, bra känns det!
Imorgon ska jag hämta min lillebror, dra till maxi (woho) och hänga med gumsan, cykeldejt blir det visst. Samt ringa ett samtal!

Förlåt för detta överdrivet långa inlägg, gah, skrivkramp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar