torsdag 12 april 2012

Cravings är nog ordet jag söker

Igår var också en väldigt bra dag, jag tycker att den måste få komma med i min blogg.
Jag var som vanligt hemma med ungarna, men en skillnad var att deras kusin var här så jag hade ännu en unge att se efter. Frukost och så som vanligt, sedan lekte vi lite. Vid 10.30 kom morfarn och hans tjej hit, de drack kaffe och sedan stack han iväg och jobbade. Marie och Jeff heter dem. Marie stannade, hon var ledig, iallafall ett tag. Hon och jag och barnen hade det jättemysigt ihop, först satt vi och pratade och drack vårat kaffe/te medan ungarna grisade i sig sitt mellanmål. Försökte råda lugn i kaoset, gick sådär. Sedan umgicks vi alla lite mer innan vi gick ut på en promenad. det hade precis regnat så vi gick runt lite i en pytteliten skog utanför huset, fint! Därefter kom solen fram, med besked! Började helt plötsligt svettas och brände mig nästan haha. Vi lekte i lekparken, till och med Marie klättrade runt, en väldigt aktiv kvinna, imponerande, hon fick mig att vilja bli som hon när jag är i hennes ålder. Efter detta gick vi tillbaka och umgicks lite mer. Mamman kom hem och fixade lunch medan jag och ungarna var utomhus och lekte med deras höna haha. Åt lunch, pizza! Kollade sedan en Nalle Puh påskfilm. Bakade ricecrispiecakes, Dvs flingor med ricepuffar, smält choklad, små chokladägg och strössel som vi kylde, gott! Efter detta lekte barnen ute med sina cyklar/sparkcyklar, efter detta tv igen, sedan räkcurry med roti, indiskt bröd. Så jääkla gott! Därefter kollade vi pappan som var med på tv och pratade inför valet. Sedan lade vi oss. Bara en så fin dag, väldigt härlig känsla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar