lördag 28 april 2012

Happiness?

Både igår och idag har jag varit extra glad över att kunna vara tillbaka i min egna familjs kök. Att numera inte behöva tänka utan bara att improvisera och göra! Speciellt uppskattat är detta hos mamma och jag blir så glad när hon blir nöjd, då blir jag nöjd. Exempelvis gjorde jag en god omelett till oss var, mamma fick en med ost och knaperstekt bacon samt skivade tomater som hon lade i, jag hade champinjoner, lök, vitkål och soya, väldigt nöjd! Och nej jag är ingen mästerkock, kan inte ens titulera mig som bra, men omeletter är jag ganska hyfsat bra på! Idag kokade jag ägg åt oss, och sedan på kvällen fixade jag maten. Imorgon kommer jag att göra gröt åt oss och fixa mat. Även om lärningskurvan långsamt går uppåt så är jag ändå så.. glad över att kunna vara tillbaka och göra sådana enkla saker åt mamma, det gör mig nästan lite lycklig.

Det har varit en fin dag idag. Jag blev upplyft av min lillebror när vi hämtade upp honom utanför hans skola, trots en liten stund av gråt på maxi njöt jag av att handla mat med mamma igen, och därefter körde jag för första gången på 6 månader, mamma var nervös så det fick bara bli hem till skummeslöv. Hemma väntade älskade gumsan på mig och vi låg i min säng och pratade om allt och smed planer som vi brukar göra. Därefter åt jag ganska sjabbig men god middag till mamma. Vi kollade en film, Inte utan min dotter, den var ganska bra, förvirrande men bra!

Min lillebror ligger just nu och kollar ngn actionfilm med bruce willis, alltid, och jag funderar på att lämna grabben och gå och lägga mig. Jag är så otroligt rastlös nuförtiden, speciellt efter att jag kom hem. Jag tror inte ni kan föreställa er vilka jäkla kontraster det är. Att gå från att umgås med massor med folk över hela europa och vara ute 24/7 var helg, till att komma hem; träffa vänner ibland, gå ut ibland, ha roligt ibland helt enkelt. Att inte bo i en storstad längre, eller i mitt fall jäkligt nära, är en stor skillnad. Skjuts, vad är det? Tågstationen fanns 10 minuter ifrån och att ta sig till och från ställen gick snabbt och smidigt. Nu måste man be om skjuts, skaffa ett jobb, oroa mig för framtiden. Ja.. förvånande att jag saknar det? Men visst, det är ju som alla säger, man lever lite som i en fantasivärld (en jäkligt bra sådan) man har inga bekymmer (iallafall inga stora) och har mest bara kul och lever livet till fullo, för att man kan och allt är så jäkla nytt och spännande. Här är alltid gammalt och ointressant. I min lilla by.
Anyhow, jag är väldigt glad över att få se min familj igen, det känns så bra. Jag kan vara var som helst i världen men där min familj är, är hemma <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar