lördag 29 oktober 2011

I belive in a thing called love

Okej så just nu är jag lycklig, för jag har ff och ska sova ut liiite imorgon haha. inga mer 7 timmar här! 12 imorgon möter jag upp joanna för att fixa halloweendräkt/klädsel till kvällen. Möter upp de andra i liverpoolstreetstation klockan 7 på kvällen, just nu är vi 5 personer men förhoppningsvis blir det fler.. Ska möta upp två fransmän med, varav en bor här och kompisen till denne som är på besök, ska bli kul!
Hoppas verkligen på brick lane, som tydligen ska ha de bästa nattklubbarna i london, kan bli braaa! Var där i söndags för att kolla rean på american apparel med tjejerna från musikalkvällen, fyfan vilket coolt ställe. Snyggaste folket jag sett. Kan bli bra detta ;)

Har inte skrivit så mycket här, mest för att jag inte har så mycket att berätta. Ungjävlarna hade lov från skolan så har varit hemma med dem mån-fre och gud vad lättad jag är att det är slut haha. Har varit frustrerande dagar, men det har funkat!

Måste bara säga att gårdagen var riktigt bra, inte för något här i england utan pga alla hemma i sverige, chockad är jag, to say at least. Ja, jag har börjat tänka på engelska nu så skriver mer så också haha. Skulle inte förvåna mig om jag började bryta snart ;P.

En sak under veckan som var kul var onsdagen då vi firade en hinduisk högtid, divali! Är en ljusfest och motsvarar nyår hemma. Fick bära en indisk outfit bestående av tunika och byxor. Kände mig jättefjantig i början, men var faktiskt superfint.. Något med det som gör att man känner sig naturligt vacker. De andra var också superfina! Firade genom att tända tusen oljeljus över hela huset, be, äta mat, fyrverkeria och ha det bra! Var en fin dag :).




Ser ut att vara 3 meter lång..



Såhär såg jag ut.. Vet vissa som kommer skratta högt! ;)

Nu ska jag kolla vidare på hur jag kan klä/sminka mig imorgon! Idétorka!

1 kommentar: