måndag 10 oktober 2011

Skaka den som en porr-rock-dj!

Okej! Så nu kommer min uppdatering. Jag är I england nu! Tjoho! Eller? Det var iallafall vad jag trodde att jag skulle känna tills jag fick reda på allt jag ska hålla koll på. Dog av frustration där ett tag..
Ska berätta.

Så vi drog mot gbg landvetter klockan 17 i onsdags, varit asnervös hela dagen, nära på att spy.
Kom fram vid 7, var på fel flygplats... var visst i säve (centrum) jag skulle åka från, typiskt mig.
Kom fram iaf, gjorde det som skulles, sa hejdå till familj. Satte mig och väntade på flyget, en ex fransman började prata med mig och ville sitta med mig på planet, trevlig men för på, inte direkt jättehigh på sådant haha. Men men, fick iaf en personal guide som visade mig hur allt funkade, köpte chips åt mig, och gav mig ett av sina läderarmband, insisterade på att få min mailadress så vi kunde ses i england under hans resa där, snäll som jag ör kunde jag inte säga nej. Fick 2 visitkort av han med haha för att han ville att jag skulle kolla upp han på facebook.. haha håhåjaja.. Kom fram sa hejdå till människan, mötte upp sunita (modern í familjen) och drog hem till dem. Hann inte tänka så mkt för det blev så sent.. Gick och la mig.

Gick upp vid 8, träffade hela familjen, jätterara och söta barn, supertrevlig nuvarande au´-apir! Åt frukost med dem och gick sedan med dem till skolan, urmysigt! Alla har ju skoluniform och går samma väg till skolan, så det kryllar av små söta barn och deras föräldrar! Alla lämnar sina barn vid en gul grind och vinkar dem hejdå. Sedan vid 3 hämtas dem och då är alla föräldrar samlade igen! Fick panik första dagen när kasia (au-pairen) visade mig alltid jag skulle ha koll på och göra. Grät flertalet gånger av frustration och hemlängtan, trodde verkligen inte att  jag skulle klara av det. Hon visade mig även en fedeaffär med mat, kläder, elektronik, allt! Hade tusen olika sorters chips, heaven! Har redan proppat i mig 3 påsar, på 3 dagar... Tröstätande? Sedan visade hon vägen till barnens simskola.

Dagen efter mötte vi upp en vän till henne, johanna en au-pair från tyskland. Jättetrevlig tjej! Stack till ett köpcenter i romford och fikade, primark för första gången, loved it haha!

Igår Stratford till europas största shoppingcenter, köpte ingenting (herregud!) Träffade en till av kasias au-pairvänner,kristina,  trevlig hon med!
Drog hem, fixade oss, mötte upp de 2 au-pairerna och drog till camden town och ut på en pub/club, asnice place! Träffade flera av deras au-pairvänner och hade det faktiskt väldigt trevligt :). Kom hem vid 2, helt slut i fötterna. Gick upp vid 10 imorse, fixade oss, drog till romford och primark igen haha, mötte upp aupairvännen nummer 2, kristina. Drog hem, vilade lite. Familjen och jag stack till en sri lansisk restaurang för att ha avskedsmiddag för kasia. Hon åker imorgon och jag börjar på riktigt imorgon, aaaah!

Kommer nog gå bra dock, tror att en av föräldrarna som lämnar sitt barn på skolan är en skådis, kan inte placera han dock än! Men som sagt så kommer det nog ordna sig, har för höga krav på mig själv (första gången eller?) och förväntar mig att jag ska lära mig allt utantill på en gång.. Det ordnar sig! Så ja, detta var en sammanfattning på mina första dagar i England, började kasst men blir bättre! Jobbigt som fan, men tanke på hur mycket jag ser fram emot detta! Träffat andra som kännt likadant men nu trivs, så.. håll tummarna!

PS. Jag glömde min usbkabel till kameran så jag kan inte föra över några bilder, fml, byebye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar