tisdag 20 december 2011

Ihi

Inte bloggat på 5 dagar! Dåååligt av mig!
Har haft en ganska upptagen tid de senaste dagarna.

I fredags var vi trötta och stannade hemma, jag gick upp på mitt rum och sov lääänge! ungefär 12 timmar i sträck, fyyfan vad skönt. Hade en internetfri helg, ofrivilligt, då det inte funkade alls i huset. Tackade gud för att jag dagen före skickat mina flygbiljetter till joanna och bett henne skriva ut dem, annars hade det varit big panic at the disco..
Lördagen var en sååå bra dag, mötte Joanna på tåget, drog till liverpool street station och sedan vidare till Harrods där vi träffade Mario (aupair från spanien) och Edmund (studerande från Malaysia), såå rara killar, tycker verkligen om dem. Star Bucks först (som alltid!) sedan Harrods för julshoppingsletande och suktande efter dyyyra grejer! Blev ingen present till mor som jag hade velat, trodde inte det bara var lyxiga grejer eller souvenirer att välja mellan.  Men men haha.
Christina kom senare efter att ha letat efter oss i över 2 timmar.. Hon var fin i ny röd vinterjacka!
Vi drog till en annan affär där jag till slut köpte en present till mamma, hatade mig själv för att jag inte var rik och kunde köpa något "finare" men men, får bli till hennes födelsedag istället ;P.

Därefter blev vi hungriga och drog till camden market och köpte indisk maat, 4 stånd som tävlade mot varandra med nästan exakt samma mat haha, man får provsmaka allt med så behöver knappt köpa något innan man blivit mätt ;P. Efter det drog vi till Lloyds, stället där vi hade Kasias avskedsfest första helgen här! Köpte en bunke med purple rain som alla förutom joanna delade på, fett god. De ville supa mig och hitta en kille åt mig eftersom jag var på dåligt humör haha, ledsen, vet inte varför.
Blev dock inte så! Vatten för mig. Ägnade tiden där åt att ta tusen bilder både på dansgolvet och vid bordet, prata om allt, säga hejdå till de raraste pojkarna och sedan dansa loss! Kom hem med sista tåget vid 2. Asbra kväll.

Ville inte skiljas från mina tjejer än så bokade träff i romford (ofc!) Fikade, delade julklappar och hängde med en stressad Joanna på julklappsjakt, köpte mitt presentpapper och förpackning med snören och tags (vet inte svenska översättningen just nu, fett irri).
Joanna var tvungen att dra hem, så då gick jag och christina för att kolla om det gick ngn bra film. Båda ville se new years eve! Var jätteglad över det haha, trodde jag skulle missa den. Var dock en timme tidiga innan filmen började så såg oss runt efter något att göra.
Såg ett lilaskinande rum där ngn utklädd i speciella kläder stod och kallade in folk, var en nativity (vad nu det betyder) pjäsgrejs som handlade om varför vi firade jul, fett mysigt! Stämningen livades upp rejält i början när christina kallades upp på scen (pga att vi berättat att hon var från österrike och var aupair) och "tvingades" sjunga stille nacht helt ensam på scenen, hahahahah! Hennes kommentar efteråt när hon kom tillbaka med skräck i blicken:
- Are they crazy?!

H to the I to the L to the arious, hahahaha, dog av skratt!

Efteråt såg jag ett ställe som hette funspace och ville kolla vad det var, dumt av mig, spelmaskiner och bowlingbana och annat grejs. Min gamla favorit som jag kom ihåg att jag spelade på en gång på liseberg, eller var det bakken i dk? Aja, man lägger i mynt iallfall och de staplas sedan på alla andra likadana mynt i maskinen, målen är att man ska få kanten att tippa över då maskinen som roterar fram och tillbaka trycker på mynten som hamnar på rätt ställe, besatt då det ser ut att kunna tippa över hela tiden haha, gav mig inte förrän en näve med pengar flög ner till min vinst. Skämdes sedan lite av mitt tillfälliga beroende och följde med christina för att köpa godis till filmen..
Hon tog toffepopcorn, urk? Ohja, dem var inte goda haha.
Flmen var en riktig feel good film men ingen höjdare, hade love actually förväntningar på denna så kanske inte så konstigt att jag blev besviken ;P. Höjdarna var nog Robert de niro som sjukling och Hilary swank som dotter, kunde inte hejda tårarna från att rinna i vissa scener där, och Sac Efron när han dansar i slutet till Riase your glass.. hett! Haha.

Btw varför blir man (jag) alltid så glad när det visar sig att Sarah Jessica Parker ska vara med i filmer, är hon ett så säkert kort? Eller tror man att det ska bli lite sex and the cityfeeling av hennes blotta existens? Grym i vilket fall som!

Vet att detta inlägget suger men nu ska jag fortsätta berätta om mina dagar! Haha.
Barnen har jullov så var hemma med dem hela dagen igår, ville skjuta mig första timmen, men sedan blev det riktigt mysigt, vi gjorde pärlhalsband och armband, kollade rudolffilmen, andra serier, lyssnade på julmusik, slog in alla mina julklappar! åt och hade det mysigt! På kvällen drog vi på phantomime, komisk musikal/teater, av cinderella (Askungen) fyyfan vad grymt det var! Har aldrig skrattat så mycket av en liveshow (förvånande också med tanke på att det var på engelska med, märks att den har improvat!) var riktigt jäkla svingrymt!

Idag har jag gjort ungefär samma som igår, dagen gick fort och har nu nästan packat allt. Borde lägga mig då jag går upp vid 05.30 imorgon bitti.. usch döda mig. Ska bli sååå bra dock, längtar ihjäl mig!
Nej nu ska jag fixa klart här och sedan lägga mig :)
Schneider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar