måndag 12 december 2011

iiiih!

Min helg, oj oj oj. UNDERBAR!!!!

Har varit en ganska omtumlande vecka. En viss person har helt plötsligt schizzat och blivit ganska trevlig. Hela sju dagar har detta hållit på, fett skumt. Dagen innan denna ändring grät jag på mitt rum och ville bara HEM! Det var precis som att denna person hörde mig eller har förstått att det räcker nu, att det inte är ett sätt man behandlar en au-pair på. Rätt säker på att hon inte hörde mig så det är faktiskt halvt läskigt. Hoppas det håller i sig nu! Iallafall så pga detta och andra anledningar var fredagens dag och början av kvällen ganska ledsam.
Efter skolan följde vi med en polack och hennes söner hem (barnens kompisar, kände att det behövde en förklaring) det var faktiskt trevligt! Gillade stämningen och typ.. känslan i deras hem och även mamman som är superrar! Därefter upphämtade, mat, gråta lite,  fixa mig inför kvällen (kände mig som den fulaste i världen) drog till bussen, hade bara 20pundssedlar som busschauffören vägrade växla, så vände om och skulle gå ur, när finaste gubben betalar för mig, busschauffören säger: are u allright darling?  jag säger: yes, och sedan till fina gubben: oh thank u very much, u saved my day. Och han säger Merry christmas. En sekund efter det börjar mina tårar rinna.

Jag vet inte. Denna omtumlande vecka och tanken på att jag inte står ut längre och de hemliga anledningarna blev bara för mycket.. När han sade merry christmas kände jag mig omtyckt, som om han brydde sig om mig, när busschauffören kollade mig i ögonen och verkade vara mån om att jag var okey brast det. Var som en scen i en film, och jag var en av gestalterna. Insåg hur mycket jag saknar kärlek. Hur mycket jag saknar att bli kramad och veta att jag är älskad. Denna familjen har inte gett mig något av det. Familjen som skulle få mig att känna mig som en extra dotter. Yeah right.

Drog iaf till romford för julfesten, Var ju julfest så jag och joanna hade varit engagerade och fixa renhornsdiadem, var också de enda som hade puttat lite effort haha.var faktiskt väldigt trevligt, några dryghuvuden men lärde känna vissa trevliga!  Bla en 17årig kille från romford som pluggar, jobbar på debenhams, leder en kör och ger sånglektioner, ambitiös eller? Fett cool.

Drog sedan in till centrala romford för klubbande, träffade en aupairvän till joanna, mario, väldigt skön kille det med! Vi hängde på kosho och avslutade kvällen på mcdonalds haha.

Igår träffade jag 2 aupairer jag inte mött innan, en svensk (äntligen!) asrar, och en tysk (ofc, alla jag umgås med är tyskar..) jättesnäll hon med! Lisa, joanna och edmund (kille från malasyia) hänge med på. Därefter kom en vän till han som heter Warren och joinade, så vi var ett stort gäng på camden market, som vi stack till under dagen i väntan på musikalen på kvällen! Hade en superbra dag, fick köpt bra julklappar, åt god mat, kollade ascoola affärer (en sjuk rymdinspirerande affär där allt var neon/rosa/grönt sjuka kläder, pervonedervåning, dansande personal på strippstänger, och klubbmusik, riktig fetischaffär, fett coolt! Förbjudet att ta bilder dock.. Och bara hade en underbar stämning!

Musikalen kan jag knappt skriva om för att göra den rättvisa. Halv 8 började showen, shrek blev det, för 31 pund, dyrast hitills men absolut värt det! Skitbra kostymer, grymt regi, asbra röster, fett roligt, jättebra skådisar och bara så bra gjort! Hade vääldigt höga förväntningar och de toppades verkligen. Sååå nöjd :D Nigel Harman (som spelade Lord Farquad) var så jäkla bra! Haha, dog av han.

Idag drog jag till romford shoppingcenter med syfte att handla julklappar, och snacka om flyyt! Köpte till lawrence, aston, jenny, mischa, lollo, gumsan och joanna. Alla dem är nu klara, så har till mamma, gabbe, gabriel, pappa, christina och lina kvar, visst en del, men de svåraste är fixade nu iaf! Wiho!
Joanna och Christina kom och joinade mig efter ett tag, blev så glad ahha.

Så det var min helg! Fett tråkigt utan bilder.. hoppas ni orkar läsa ändå! Hörs imorgon!

3 kommentarer:

  1. Vad har vi för budget på julklapparna iår? 100? 200? :)

    SvaraRadera
  2. min är nog 200 för jag köpte både jul och födelsedagsklappar till dig :)

    SvaraRadera
  3. Okej, vet vad jag vill ge dig i 200 klassen så det är perfekt ;) Men du får skriva svar i min blogg annars ser jag inte att du svarat, slump att jag gick in och kolla här ;p

    SvaraRadera