söndag 3 juni 2012

Siesta!

Ja. nu är jag hemma. Eller ja, jag kom hem redan igårkväll. Min mamma var snäll och bestämde sig för att hämta mig i hässle, så jag slapp figurera ut hur och om jag skulle komma hem den kvällen haha. Anyway. Jag måste ändå säga att jag är nöjd. Vädret kan påverka tillställningar så otroligt mycket och i detta fall gjorde det verkligen det! Det regnade mycket, var kallt mycket och blåsigt mycket och soligt lite. Inga korta skjorts, inga solbrillor och ingen solbränna heller för den delen haha, lite av det man önskar på en festival.
Iallafall. Första gången som funktionär blev jag ändå väldigt nöjd med, arbetsuppgifterna var roliga och lugna och man fick träffa hur mycket kul folk som helst! Hade trevliga medarbetare som höll ihop en del och gratis frukost, fika och middag fick man var dag (även om den kanske inte var den bästa haha). Samt en lugn camping för oss funktionärer! (Asskönt verkligen) Så jag tror definitivt att detta kan bli av en gång till, men jag funderar på om jag inte skulle ta en annan festival nästa gång, börja bli lite enformigt ;) även om jag älskar mitt siesta..

Dessa band såg jag!

Plus ett punkband som jag tyckte var uselt och inte värt att fota haha, även joddla men där regnade det så mycket så jag vågade inte använda min kamera :P.

Torsdag jobbade jag två pass, mötte upp mischa och company, kollade royal republic, rebecka och fiona, samt den svenska björnstammen. Även lite eldkvarn kom med där.


Royal republic. Den snyggaste frontmannen jag sett, hur bra som helst var dem!

Rebecka&Fiona. Asbra! Snacka om ös, bästa danslåtarna


Jäsp..

"Vart jag mig i världen vänder" är bra, men jag hajar inte riktigt uppståndelsen..

Fredag  jobb två pass, lite deportees, joddla med Siv och maskinen.

Funkis t-shirten!


Deportees

Lika grymma som förr, hajade inte riktigt att detta var 3e gången jag sett dem, kul!

Lördag: Ett jobbpass, kollade Loney dear, svenskt band, aldrig hört talas om innan men verkligen jättehärlig, Då var verkligen en ljuspunkt eftersom solen precis hade kommit fram, och var väldigt varm stundtals, jag låg ner i gräset och njöt, sådär ska det va! Sedan punkskräpet.

Loney dear, Ser ni vad jag menar? Åhå!

Jag missade dock Timbuktu & damn som jag helst av allt hade velat se, men men, jag är nöjd ändå, har sett han 2 gånger innan så det gör inget!

Jag tror jag har en liten hatkärlek gentemot Siesta för även om jag känner på nätterna i det iskalla tältet man tror man ska få frostskador av, att jag aldrig igen tänker göra detta, så återvänder jag. Tror minsann att det blir ett Siesta 2013 med :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar