torsdag 3 november 2011

Såatt

Sitter med en liten klump i magen, jätteirriterande. Jobbar man på sättet jag gör blir minsta lilla grej ett problem i huvudet. Idag gällde det morgonrutinerna när jag väcker barnen, fixar deras kläder och hår. När jag gick upp var de redan klara och hade fått hjälp av sina föräldrar fastän det är mitt jobb. Då känner jag direkt att vafan, tycker de att jag gör fel? Var det därför de fixade det själva? Eller var det för att de ville vara snälla? Varför lät de inte mig göra det? jättejobbigt.. Fick ett sms en halvtimme innan vi gick till skolan med att jag skulle se till att de hade lämpliga kläder eftersom det regnade, och att vi inte gick för tidigt så de behövde vänta utanför grinden i skolan. Då tänker jag att jaha, nu tror hon att jag är korkad och inte fattar det själv så hon måse påminna mig, eller är hon bara en beskyddande mamma som inte menar illa och bara vill försäkra sig så att barnen inte blir sjuka. Det är inga stora grejer, men ändå sådant som får en att undra om de tycker att jag gör mitt jobb bra eller dåligt?

Jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar