onsdag 18 juli 2012

Jag vill veta när du är redo

Jag har infört en dagens höjdpunkt i mitt jobbliv. Dagar då det pissregnar och jag har noll kunder (känns det iallafall som) skriver jag ner små roliga, gulliga, pinsamma saker som sker så för att hotta upp detta och ändå känna att det finns ljuspunkter tänkte jag nu skriva ner dessa:

11:e. En kille i min ålder handlar med sin familj, han är en av de snyggaste jag sett och gör mig generad, tror han märker detta då han medvetet pillar på mina fingrar när han ska slå in koden på babsen som jag håller i.
13:e .Två pojkar, kanske en 10 år, kommer och handlar. De får en krona tillbaka, men ger den till mig och säger " köp du lite godis för den!"
14:e. En random gubbe/man dröjer sig kvar i affären, köper 10 stycken lysmelk och vill betala 10 kronor för "det såg jag att en annan tjej hade gjort" och äter medan vi pratar, han berättar om en godisbok som jag borde läsa. Sedan säger han att vi ses en annan dag, för han tänker komma och hälsa på. Hejdå, han tar bussen.
15:e. De snyggaste volleybollkillarna som pratar sönder boden.
16:e. Anders kommer och besöker mig och tar bild på butiken, han stannar i 3 timmar.
17:e.  En backslickpojke säger att jag kan behålla växeln. En man vitsar till det. Frågar om han vill ha kvittot, han säger nejdu det "KVITTAR" hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar