måndag 6 augusti 2012

Höjdpunkter i jobbvardagen part 3

Denna delen blir extra lång dock då jag har varit så lat med att uppdatera här, varsågod!

25: Islänska kunder, de tänkte att jag kanske ville veta vart dem var ifrån. Blev erbjuden sommarjobb nästa år hos våffelstugan bredvid! Finlandsvensken stod utanför på parkeringen och bytte brädor i bar överkropp - det var fint.. Vykortförsäljare ville sälja sina kort i min affär " du verkar trevligt så det hade nog gått jättebra" sa han. Chefen på våffelstugan berättade för någon att det var han och jag (?!) som ägde godisstugan. Väldigt trevlig man från Mora. Denna dagen var alltså en bra dag ;P

26: En kvinna som hade hårfärg som Wivienne westwood "hennafärg", frågade vad jag ville göra i framtiden och vart jag vill plugga, hon tipsade om Capellagården på Gotland, intressant att hon brydde sig överhuvudtaget. En av alla kunder som ville växla till 10:or gav mig ett leende och sa" du har aldrig hört den frågan eller? Fick den bredaste leendet någonsin av en äldre herre som fick sin växel tillbaka. Bror och syster handlar, brodern lånar ut en femma till systern som inte har så det räcker, hon insisterar på att ge tillbaka honom växeln, han : nej jag vill inte ha dom! Så fint! Två snygga killar vinkade och tutade på mig, alltid trevligt haha.

27: 2 killar går till mig för att spela minigolf, jag berättar att det är stugan bredvid som äger minigolfen, kompisen säger till den andra " Vet du hur jäkla mycket motion jag fick nu i onödan?" En raggare kommer och frågandes och stirrandes på mina bröst ifall jag har öl att sälja (inte höjdpunkt iofs, snarare obehagligt). Fick behålla en 1 krona från en pojk-

28: Kaos när små skejtarpojkar köper för mycket och ska lägga tillbaka och gör det med händerna när de tror jag inte ser, tar nytt och hur mycket de än tar bort är där för mycket, till slut häller dem ut allt som fanns i påsen och lägger tillbaka det med sina fingrar.. hahaha gud. Min chef hade fått utbrott. Snygg pappa handlandes med sina småbarn, småkaos, han kastar sakerna på disken och säger "låt mig komma ut! Pojke har sällskap med sin syster som verkar ha någon störning, har massor med tålamod, jättehjälpsam och skrattar hela tiden, finaste hittills. En man från småland som semestrar i Halmstad handlade återigen sina lysmelk och pratar om den där godisboken igen. Söt kille i cool bil med sin lillebror.

29: Underbar äldre tysk man som försöker prata svenska med mig. Mammas par hälsade på

30: Nada!

31: Gamla biologi/kemi läraren kom och handlade, katchade upp lite, jättekul! Äldre man med de finaste ögonen jag sett, åhå

1: Fick komplimang av en stylish kvinna för min ring, "vilken häftig ring du har!" vänder sig till sin son säger" såg du den?". Telefonade med 2 favoritpersoner. Min chef sa att jag kunde magdansa utanför affären för att locka folk haha.

2: Tomt

3: Sötaste engelsmannen som kollar in affären och säger " I will be back!" 2 efterblivna (tror jag iaf) kvinnor i 25-30 årsåldern kommer och handlar av mig, de har en barnvagn med katter i , need I say more?

4: Johannes Brost cyklade förbi!

5: Nothing

6: En lite pojke sa "för skjutsningen". Äldre man pratar i telefon, efter ett tag tröttnar han och hittar på en ursäkt att han "står i glasskön och har massor med folk bakom säg så nu får han lägga på" hhaha, LIAR! En överviktig pojke, kanske 10, går loss på chipsavdelningen (jag trodde att JAG var i riskzonen där) köper en 50 grams chipspåse, en 250 g chipspåse, ett litet pringlesrör, och ett stort pringlesrör, plus lite annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar