söndag 12 augusti 2012

If life is a big joke, I dont get it

Imorgon är det sista jobbdagen, ja jag är skitglad, det ska bli så skönt! Och nästa vecka ska bli så himla bra, så nu ska jag njuta av den sista biten sommar som finns kvar.
Jag satte mig ner och skrev en recension igår på en bok jag läste ut, japp bara för mig själv, för jag tycker om denna bok så mycket, så så fick det bli. Jag lägger upp den här någon dag under nästa vecka tror jag, när jag har tid (ja just det, det har jag ju!) och lust :).

Måste skriva förresten att jag fick finbesök från flera håll idag, bara män jag syftar på såklart. Mansgalen flicka, here I am.

Jag läste inte en enda rad idag - jag läser alltid på jobbet, för att kunna överleva. Idag kunde jag inte, jag funderade och funderade och funderade, och jag skrev och skrev och skrev. Jag grät en skvätt och kände bubblande lycka, tristess och nervositet växelvis. Men det var inte för intet, allt detta funderande och skrivande fick mig att må så jäkla bra. Jag läste igenom allt annat jag skrivit under året och såg detta:

" Det slog mig idag att jag, nuförtiden, aldrig skäms för mitt leende. Jag ler stort och enkelt & och skrattar hur lätt som helst utan att tänka! Fasen vad glad jag blev nu!"

Och det är så mycket sådant som ändrats hos mig, jag tänker inte på hur jag går längre (ett komplex som rättades till då jag äntligen köpte inlägg till mina skor och äntligen kan få gå rakt), jag tänker inte lika ofta innan jag pratar (och ja detta är bara bra i detta fall haha) och jag allmänt bryr mig mindre om vad folk tycker. Samt, jag skäms inte (eller tänker inte mycket) över min kropp längre. Jo ibland, men jag ser det fina mycket mer nu. ÄNTLIGEN! Det är så mycket som sker hos en själv när man minst anar det (inte när man som mest vill att det ska ske), utan bara en dag vaknar man upp och inser att oj, detta klarade jag ju galant, vad hände där?

Oh happy day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar