fredag 6 januari 2012

Nu kanske detta är jättewierd men

Något jag bara älskar och som faktiskt gör mig rörd är föräldrars eller 50-70talisternas användande av facebook. Man kollar någons bild och under bilder ser man personens mamma som har skrivit "nej men ojojoj är det sådant du hittar på när vi är på semester?" / Mamma
eller typ "Grattis på födelsedagen önskar vi här i Kalskrona, hälsningar" Stefan Och Sara
eller "Hoppas ni får det bra I Grekland, vi här hemma kommer att sakna er" från pappa

Ja jag må kanske vara helt ute, men kombinationen av de vuxna som inte förstår att man inte behöver skriva vem det är ifrån eftersom det ju står redan på ditt namn, och att de alltid låter så extra beskyddande och kärleksfulla och artiga och fina. Ja jag vet inte, det känns i hjärtat iallafall. Att se mamma skriva att hon älskar mig i facebookchatten kan få mig att gråta vilken sekund som helst.

Flummigt. yepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar