lördag 11 februari 2012

Nähä

Den mest händelselösa helgen någonsin! Eller kanske inte, åtskilliga helger hemma i sverige har gått åt till att bara sitta och glo, men sedan jag kom hit då.
Igår hjälpte jag familjen att packa, sedan drog dem och jag beslutade mig för att ta det lugnt, kolla tv, surfa rundor och fundera på vad jag ska göra resten av helgen, samt tvätta och städa lekrummet :P. Det var skönt för fick gjort allt och sov tills jag ville. Idag trodde jag att jag skulle dra på dejt, så jag beslutade mig för att äta den godaste lunchen hittills, bestående av örtpasta, mixsallad med senapsdressing, tonfisk blandat med någon salladssås, ruccola i någon olja, och avvocado, allt ihopgeggat, fyfan vad gott! Sedan ringde jag hem till mamma och pratade på med både henne och Samuel, min pappa fyller år idag så ville försäkra mig att de hälsade från mig med. Samtalet gav mig världens energi och glädjekick iallafall och eventuella fjärilar inför kvällen var som bortblåsta. Sedan drog jag till romford för att köpa puder, tuggummi och något att bära ikväll. Hittade inget. Köpte dock en fin ring, en fin liten börs och ett puder som jag skulle! Och tuggummina såklart!

 20 spänn

110 spänn

Kom hem, värmde upp rester bestående av ris, någon grönsaksblanding med smak av kina, samt stekte salladslök, purjolök, champinjoner, lite isbergssallad och lite fänkål och smulade i salt och lite paprikapulver, fyfaaan vad god middag, hade kunnat äta 10 såna portioner känns det som. Därefter vänta på besked samtidigt som jag slösurfade. Pojken slutade jobb (bara för att jag skriver pojken betyder det inte att han är min haha) vid 6, känns lagom lönt då vi knappt skulle hinna ses något. 2 timmar innan skriver en tjej om en fest på en båt som ska va ikväll, tänker att ja men blir det inget med han så drar jag dit. Bra då att jag sedan är för sent ute och skulle missa båten ändå. Försöker med ett tredje alternativ men nej, denna herrn är i picadilly och jag som inte pallar dra någonstans tiger. Så det blir hemma ikväll med. Suger lite, men gör inget, har fetaste skålen full med olika saltade nötter (heaven) cashew, mandel, valnötter, pistagenötter, paranötter. Mumma! Ska nog söka några listade jobb med och hänga in torr tvätt så det blir lite produktivt, kanske borde städa rummet med? Ser hemskt ut.

Imorgon kommer familjen hem igen men det blir nog inte förrän närmre kvällen, ska försöka träffa han men man verkar aldrig veta med han riktigt haha. Annars ska jag höra mig för med några för en dag till tänker jag inte sitta inne förrän nästa vecka då barnen är lediga från skolan hela veckan.. kill me somebody?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar